Zaterdag 8 september 2018 - Zomerfestival Franse Gat

11 september 2018

Zaterdag 8 september 2018 - Zomerfestival Franse Gat

Foto: Baukje Hiemstra

Na een zonovergoten Roodstock festival, wilden we er bijna niet op hopen: een zonnig Zomerfestival in het Franse Gat!  Maar toch, de weergoden waren ons weer goed gezind voor deze jaarlijkse dag voor en door de bewoners.

Om 12 uur begint het feest; de kramen zijn aangekleed. Nieuw op de kraam waren de windmolentjes door Baukje bedacht (in plaats van de milieu-onvriendelijke ballonnen), die gretig aftrek vonden! Ook de winkelwagenmuntjes, pennen, sponzen en de verschillende speldjes vonden gretig aftrek! Kinderen mochten ook tekenen op een rol behangpapier hoe zij de wereld een stukje beter konden maken! Veel bloemen, muziek en vrolijke kleuren waren op het eind van de middag te zien!

Ondertussen spraken de ouders over verschillende onderwerpen zoals bv. Duurzaamheid(het rapport lag op tafel), en andere vormen van de plannen in het Franse Gat) Jan had een mooie samenvatting gemaakt, liefhebbers kunnen het via de mail opvragen!

Foto: Jan Breur

De samenvatting werd door verschillende mensen uitgedeeld, een praatje was snel gemaakt. Ook jongeren werd om raad/ ideeën gevraagd; er kwamen wel wat leuke ideeën naar voren. Hoe brengen we die in de praktijk?
Verder rolden er verschillende ballen naar ons toe van de spelletjes die georganiseerd werden op het middenterrein, was er gezellige muziek en kon er gedanst worden. Ook de inwendige mens werd niet vergeten, er kwamen mensen langs om te vragen of we iets lekkers wilden eten of drinken!

Zelf heb ik de mensen versterkt van 13.00 uur tot 17.00, waarna ik de kraam in de goede handen van Nico en Ary-Jan liet.
Baukje, Alja en Jan beten het spits af; Enna en ik (Toke) namen het een poosje over, gevolgd door Ary-Jan en Nico. Al met al een gezellige dag, op naar de volgende uitdaging.
Zaterdag 15 september in Rotterdam voor de Aktie: Tijd voor rechtvaardigheid!

Thuisgekomen was er nog een verrassing: Lili en Howick mogen blijven!!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.