Ledenvergadering en meer...

Ledenvergadering en meer...

Foto: Jan Breur

Dinsdag 8 januari.
Vanavond de Algemene Ledenvergadering van de SP.

Uitnodigingen zijn verstuurd aan alle leden; dit jaar 5 nieuwe leden erbij!

Buiten was het koud, en omdat de sleutel in mijn bezit was, bijtijds erheen om de deur te openen. Er stonden al mensen te koukleumen, maar binnen was het lekker warm - anders werden ze het wel. Want er werd druk met de tafels en stoelen gesjouwd, lekkernijen klaargezet, apparatuur in gereedheid gebracht. ieder had zo zijn/haar taak, zelf verdween ik naar de keuken om koffie/thee te zetten samen met Alja. Daar kwam Rabia aan met een blad vol Baklava, Bacharki kwam met heerlijke driehoek hapjes aan, Anwar kwam meteen grote schotel met allerlei lekkers erop. Er werd heerlijk gesmuld van de traktaties, de restjes als die er waren gingen voor de liefhebbers mee naar huis!

Om 20.00 werd dan met het officiële programma begonnen, de opening met een warm welkom door onze voorzitter Baukje, hoe het verloop van de avond eruit zag voor de pauze, met o.a. het jaaroverzicht, waar weer veel gebeurtenissen de revue passeerden door Ary-Jan als powerpoint in elkaar gezet!
Verder was er de vraag van penningmeester Alja wie de kas wilde komen controleren, ook dat was snel geregeld.
Yolande  verteld wat de bedoeling is van de Hulpdienst van de SP.

Foto: Jan Breur

Toen brak een jaarlijks terugkerend moment aan, de uitreiking van de Nico van Ginkel wisselbeker (sinds 2017 bij het vertrek van Nico als penningmeester) Vol verbazing mocht ik (Toke) naar voren komen, evenals mijn man die stiekem binnen was komen lopen! Na veel lof toegezwaaid te zijn, hebben we dan samen de beker in ontvangst mogen nemen, met een mooie bos bloemen erbij!

Dan was het tijd voor de tweede ronde koffie/thee met versnaperingen, maar we kregen ook wat te doen: Want waar gaan we in het nieuwe jaar naar toe? Wat kunnen we als lid zelf doen om er een spetterend jaar van te maken?
Heeeel belangrijk, hoe krijgen we jongeren bij de partij, hoe kunnen we ons daar allemaal voor inzetten? Er worden leuke dingen naar voren gebracht, die wij in Veenendaal nog niet uitgeprobeerd hadden, dus wie weet?

In de pauze werden verfrissingen aangeboden voor de liefhebbers, van de traktaties werd wederom gesmuld, om daarna aan het grote werk te beginnen; Het doornemen van de samenvatting van het Europees verkiezingsprogramma. Hierna mocht ik nog een nieuw lid aanmelden en werd er met z’n allen opgeruimd, met het tevreden gevoel naar huis, dat er weer een nieuw jaar met vele mogelijkheden voor ons lag!

Foto: Peter van de Rovaart

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.