Fuze 2016: een KNALLEND succes...

24 juli 2016

Fuze 2016: een KNALLEND succes...

Foto: Jan Breur

Op het moment van schrijven zijn er geen berichten van onregelmatigheden binnengekomen. Ook op twitter geen onvertogen woord. Er kan dus gesteld worden dat Fuze ook dit jaar een knallend succes was!

Foto: Jan Breur

Het begint een begrip te worden; Fuze: het dance-festival dat jaarlijks in het Stadspark plaatsvindt. Het kan zich niet meten met Mysteryland of DanceValley, maar voor een festival in zijn klasse is Fuze meer dan degelijk.

Vrijdag stond in het teken van de jaren '90, met o.a. de Party Animals, Mental Theo en Jeroen Post. Zaterdag was de hedendaagse dance aan de beurt, verdeeld over vier gebieden met elk hun eigen stijl. Dienstdoende artiesten waren ondermeer: Darkraver, DJ Panic, DJ Jean, Endymion, Nosferatu, Ruben Vitalis, Drijfhout en Monitor Soundsystem.

Foto: Jan Breur

Omwonenden hebben netjes een brief gekregen met excuses voor de geluidsoverlast, maar waren welkom om te delen in de festivalvreugde.
Ook de SP heeft een kijkje genomen bij het festival. Fractievoorzitter Jan Breur: "Het terrein was leuk aangekleed, en de muziek was top. Ik kan me voorstellen dat als je direct naast het Stadspark woont, je wel last had van het geluid. Maar iets verderop niet meer. Het geluid droeg niet ver buiten het terrein; volgens mij geeft een sportwedstrijd meer herrie."

De SP complimenteert de organisatie van Fuze voor het neerzetten van een goed festival (en het samenstellen van zo'n aantrekkelijke line-up).
Met een schuin oogje kijkt de partij naar mogelijkheden om zichzelf op Fuze te presenteren. "We zijn vaker op evenementen te vinden," aldus Breur. "Elk jaar staan we op het Zomerfestival in het Franse Gat, we waren met enige regelmaat te vinden op Spring in't Park toen dat nog bestond, en we hebben wel eens een kraampje gehad bij concerten in Escape. Buiten Veenendaal waren we het afgelopen jaar onder andere te vinden op de Libelle Zomerweek, op Parkpop en op de Rijnweek. Dus ja, Fuze heeft zeker onze interesse. We weten nog niet helemaal hoe we dit aan moeten vliegen, maar we hopen in de toekomst iets met Fuze te kunnen doen..."

Rood, jong in de sp

Heb jij wel een idee hoe we Fuze moeten aanvliegen? Ben je tussen de 14 en 28 jaar? En sta je positief tegenover de SP?
Meld je dan aan bij ROOD.

ROOD is de jongerenorganisatie van de SP. Het is zeker geen clubje voor 'politiek geneuzel', maar een ploeg van handen uit de mouwen!
ROOD was onder andere betrokken bij de manifestatie 'Jongeren en Cultuur' om het Veense Poppodium 'Escape' weer open te krijgen.
ROOD zet zich in voor de vrede met de actie 'Niet in mijn naam', en ging undercover op de wapenbeurs.
ROOD voert acties voor goed, betaalbaar en onafhankelijk onderwijs en wetenschap.
ROOD strijdt samen met Young&United voor volwassen loon voor alle werkenden boven de 18 jaar. De SP steunt die inzet in Veenendaal, en heeft daar via een actie en een raadsvoorstel uiting aan gegeven.
ROOD maakt zich hard voor de belangen van jongeren. Op gebied van zorg, wonen, voorzieningen, of waarvoor dan ook.

Kortom:

• ROOD krijgt dingen voor elkaar.
  • ROOD doet wat.
  • ROOD is er voor en door jongeren.

Doe mee!

• Meer informatie over ROOD vind je HIER.
  • Een lijst van lokale actieve ROOD-groepen vind je HIER.
  • Lid worden van ROOD kan HIER.

Foto: Jan Breur

Verder te doen deze zomer...

Foto: Jan Breur

Heb je Fuze gemist (of ben je even uitgedanst), en heb je je inschrijving voor ROOD voltooid, dan beveelt de SP de volgende activiteiten nog aan:

• GEHEIM ZONNIG: een loungebar/dakterras bovenop een parkeergarage. Q-Park Corridor, tot en met 3 september. Openingstijden ma-za, 11:00u-22:30u.
  • MOED: expositie van cliënten Boogh Veenendaal. Gemeentehuis Veenendaal, tot en met 28 augustus.
  • NATIONAAL ZORGFONDS: actie voor een Nationaal Zorgfonds zonder eigen Risico, als alternatief voor de commerciële zorgverzekeraars. Steun via nationaalzorgfonds.nl. Meedoen aan acties in Veenendaal? Neem dan contact op met veenendaal@sp.nl.
  • VIJF ZUILEN: de zomerspecial op ons weblog bestudeert dit jaar de Islam. Een stukje verdieping gedurende het politieke laagseizoen; leuk in de vakantie.

Al met al is er genoeg te doen. Dus... blijf niet mokkend aan de kant staan!

Foto: SP Veenendaal