De 'schand' van het strand...

16 juli 2018

De 'schand' van het strand...

Grote schoonmaakactie

Het stadsstrandseizoen staat voor de deur, maar door gebrekkig onderhoud op de openbare ruimte is het terrein een zooi. Wat nu?
De organisatie van 'Landjepik' wist de oplossing: we doen het zelf.
Een schoonmaakactie werd georganiseerd. Ook diverse SP'ers hielpen mee...

Foto: Jan Breur

Het onderhoud van de openbare ruimte is door bezuinigingen wat afgekalfd, maar lijkt dit jaar de kritieke ondergrens te hebben bereikt. In juni nam de gemeenteraad een voorstel aan om nog dit jaar geld te steken in de openbare ruimte - maar het resultaat is zo kort na dato natuurlijk nog niet te zien.

Foto: Jan Breur

"Ok. Laten we het heft in eigen handen nemen (in het kader van vele handen maken licht werk en goed voorbeeld doet hopelijk volgen!) Maandag 16 juli 17.00...wie komt er helpen schoonmaken? Zodat we alle extra zomeractiviteiten kunnen starten met een schoon strand!" Schreef 'Landjepik' op hun Facebookpagina. En zo werd de schoonmaakactie geboren.

Foto: Baukje Hiemstra

Aan de oproep werd door zo'n 20 mensen gehoor gegeven. Onder hen de SP'ers Baukje Hiemstra, Toke van de Rovaart, Jan Breur, Sietse van der Bij, AJ Breur en John Keulstra. Eerder organiseerde de SP een schoonmaakactie bij de fontein bij 'de Lampegiet'.
Na een klein uurtje werken zag het strand er al een stuk toonbaarder uit.
De schand was van het strand...