Koffie, Cake & WMO; 2e bijeenkomst

21 november 2017

Koffie, Cake & WMO; 2e bijeenkomst

Zaterdag was de intocht van de Goedheiligman, maar ook weer een bijeenkomst over de WMO; een veel besproken onderwerp binnen de SP. Tijdens onze huis aan huis bezoeken in Veenendaal,gesprekken op straat met het uitdelen van de flyers, horen we genoeg van de mensen met hun problemen! Daarom organiseert de SP in verschillende centrale ruimtes in Veenendaal WMO bijeenkomsten - en ondersteunen we anderen als zij bijeenkomsten organiseren.

Foto: Koffie, Cake & WMO

De eerste was voor de zomervakantie in de Duivenwal, georganiseerd door Yolande de Meer, ervaringsdeskundige, die 18 maanden heeft moeten wachten voordat zij een broodnodige voorziening kreeg! Om deze rondgang via het bekende kastje naar de muur te voorkomen bij anderen, kwam zij op het idee om bijeenkomsten te organiseren voor de bewoners van Veenendaal. Deze bijeenkomsten zijn voor de mensen laagdrempelig, in een ongedwongen sfeer, met inderdaad Koffie en cake!

Foto: Koffie, Cake & WMO

Na een inleiding van Yolande de Meer, volgt een praatje van onze raadsfractie. De mensen zitten gezellig bijeen aan de tafeltjes, zijn/worden voorzien van koffie/thee en een plakje cake. Daarna komt er een van de bestuursleden aan een tafeltje aangeschoven om de mensen op weg te helpen. Dan komen de verhalen van de mensen los; die gaan over de huishoudelijke ondersteuning, parkeren voor de mantelzorgers, voorzieningen voor hulp bij het eten (aangepast bestek) dat mag niet uit de la gehaald worden, nee daar moet weer een aanvraag voor ingediend worden! Wat een regeltjes weer!

Foto: Koffie, Cake & WMO

Zo zijn er ook verhalen over een traplift in een eengezinswoning die niet mag blijven zitten als de desbetreffende persoon is overleden, terwijl een andere oudere aanwezig is die in de toekomst ook gebruik kan maken van deze lift. De lift wordt buiten in stukken gezaagd, want hij past niet in een andere eengezinswoning. (Wat is het beleid hierachter?) Mij lijkt het kapitaalvernietiging!

De volgende bijeenkomst van 'Koffie, Cake & WMO' is aanstaande zaterdag (25 november) om 15:00u in 'De Egelantier' aan Rederijkers 1 in Veenendaal West. Vanaf 14.45 staat de koffie klaar. U bent van harte welkom.
Lees ook:

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.