Opmerkelijke stemming

Opmerkelijke stemming

Foto: Jan Breur

Veenendaal blijft verrassen...

"Vanavond kunnen we spreken van een apotheose, een afronding," zei Burgemeester Kats aan het begin van de behandeling van het Evenementenbeleid in de gemeenteraadsvergadering van 18 april. Het tegendeel bleek echter waar: aan het eind van de avond was er nog geen besluit genomen.
Op een aantal voorstellen was de stemming gestaakt...

Het Evenementenbeleid had al in oktober moeten worden vastgesteld, maar toen verklaarde Wethouder Lochtenberg het stuk - staande de vergadering - niet-besluitrijp. Een half jaar later, waarin ondermeer een Stadsgesprek heeft plaatsgevonden, stond het weer op de agenda. Maar, omdat een aantal voorstellen eindigden in een gelijkspel, moet daar in mei weer opnieuw over worden gestemd. En pas dan kan het Evenementenbeleid worden vastgesteld.

Naast de gelijkspellen was er nóg een stemming opmerkelijk te noemen.
ChristenUnie-leider Sanny Brunekreeft stemde tegen een voorstel van haar eigen partij. Waarschijnlijk had ze per ongeluk het verkeerde knopje ingedrukt.
Schrale troost voor haar is, dat haar stem geen verschil maakte voor een meerderheid.

Binnenkort verschijnt op deze website een overzicht van de verschillende voorstellen die de SP bij het Evenementenbeleid heeft ingediend.
Op 30 mei wordt er weer opnieuw gestemd over een aantal voorstellen, en dan komt er (hopelijk) ook de ontknoping van de Evenementenbeleid-soap. Kortom...

WORDT VERVOLGD...

Zie ook: