Vanaf de Tribune; Afl. 14 Stadsstrand Veenendaal; opnieuw reuring in de raad

27 oktober 2017

Vanaf de Tribune; Afl. 14 Stadsstrand Veenendaal; opnieuw reuring in de raad

Feit; SP Veenendaal vroeg afgelopen zomer aan de mensen of ze het Stadsstrand in huidige grote en functie wilden behouden; bijna 11.000 mensen zeiden “JA” en tekenenden de petitie.

Feit; Het bleek in de gesprekken dat mensen zeer goed op de hoogte waren van eventuele kosten en effecten.Toch wilden ze het en tekenden de petitie.

Feit; Het voorstel van de SP Veenendaal om het hele stadsstrand te behouden en de daarvoor benodigde middelen te vinden werd door DENK ondersteund, en verder door de gehele raad in de prullenbak gegooid.

Feit; Gisteravond werd  het amendement  van SP en DENK met het voorstel de gehele extra 2 miljoen af te boeken om het gehele stadsstrand te behouden zoals gewenst door 11.000 ondertekenaars verworpen met 5 stemmen voor en 28 tegen.

Feit; Het amendement van enkele andere partijen om 1 miljoen af te boeken om een stukje meer (maar niet het hele) stadsstrand te behouden wordt aangenomen met 20 voor en 13 tegen.

En vandaag lopen deze partijen te jubelen online dat ze het stadsstrand gered hebben. Ja dames en heren, dat is politiek. En waarschijnlijk denken ze dat u niet door heeft dat u eigenlijk blij gemaakt wordt met een halve mus. Als SP zeggen wij natuurlijk wel; liever een halve mus dan een dode mus.
Maar over het behoud van het volledige stadsstrand is het laatste woord nog niet gezegd.

Want hoewel anderen nu weglopen met het stadsstrand is er een heel groot verschil tussen de SP en alle andere partijen. Wij hebben namelijk niet alleen 11.000 handtekeningen opgehaald; maar wat nog veel belangrijker is, wij hebben 11.000 mensen gesproken. Over wat ze ervan vinden. Wat ze voor het stadsstrand over hebben. Waar ze klaar mee zijn in Veenendaal, en waar ze naar toe willen. En wij hebben u gehoord. En wij gaan door met de dialoog. Gewoon op straat of aan de deur. In uw wijk, in uw centrum. En niet alleen voor de verkiezingen hoor. Maar gewoon altijd. Wat dat is de SP, Dat zijn wij. Tot gauw!

Foto: Cor van Londen

Foto: Jan Breur

Foto: Cor van Londen

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.