SP/Nationaal Zorgfonds op Ronde Erf

2 oktober 2016

SP/Nationaal Zorgfonds op Ronde Erf

Foto: Baukje Hiemstra

TEAM SP was afgelopen zaterdag (1 oktober) actief op het Ronde Erf. Hier vertelden ze de mensen over het Nationaal Zorgfonds. Ook zamelden ze steunbetuigingen in.

Onder de SP'ers was ook Esther Brouwer-Heida. Als ervaringsdeskundige kent zij als geen ander de tekortkomingen en onrechtvaardigheden in het huidige zorgstelsel. Zij ziet de zorgverzekeraars dan ook maar wat graag vervangen worden door een Nationaal Zorgfonds zonder Eigen Risico.

De actie 'Nationaal ZorgFonds' is een initiatief van de SP en een brede maatschappelijke coalitie van mensen en organisaties die zich uitspreken voor een beter zorgstelsel. Het doel is om de zorgverzekeraars te vervangen door een publieke voorziening - en zo miljarden te besparen op onnodige marketing en overstapcircussen. Ook moet het Eigen Risico worden afgeschaft, en het basispakket worden uitgebreid met tandzorg, fysiotherapie en volledige GGZ.

In Veenendaal zet de SP zich actief in om dit Zorgfonds werkelijkheid te laten worden. Naast huis-aan-huis-acties en bezoeken aan winkelcentra was de partij ook voor het Nationaal Zorgfonds aanwezig bij de wielerklassieker 'Arnhem-Veenendaal' en de triathlon.
Verder weidde de SP een kraam aan het Nationaal Zorgfonds op het ROODSTOCK strandfestival, en organiseerde de partij een zorgoptocht en een thema-avond om aandacht te vragen voor het Zorgfonds.

Meer informatie over het Nationaal Zorgfonds is te vinden op https://nationaalzorgfonds.nl/. Hier kun je je ook aanmelden al steunbetuiger.

Foto: SP Veenendaal